18 października 2018. imieniny: Juliana, Łukasza, Bogumiła
° Obszar 1
° Obszar 3
° Obszar 4
° Obszar 7
° Obszar 8
Publiczne Przedszkole Akwarelka
w Nowych Osinach
tel. +25 759-25-51
akwarelka.przedszkole@wp.pl
  

Obszar 1
Wychowanie fizyczne – zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Zadaniem nauczycieli realizujących ten obszar jest prowadzenie zajęć edukacyjnych (w tym i ruchowych)  w sposób ciekawy i atrakcyjny.

Ćwiczenia poranne
Nasze przedszkolaki (jak wszystkie dzieci w tym wieku) bardzo lubią wszelką aktywność ruchową. Codziennie staramy się zapewnić dzieciom dużą porcję różnorodnych ćwiczeń i zabaw ruchowych.




Scenariusze

Każdy lubi pluszowego Misia. Z okazji Jego święta Pani Ania z grupy „Smerfy” zaprosiła dzieci z grup 3-latków i 4-latków do wspólnej zabawy. Oczywiście tego dnia każdy przedszkolak przyszedł do przedszkola ze swoim ukochanym pluszakiem.

SCENARIUSZ Z OKAZJI DNIA PLUSZOWEGO MISIA

Data: 25.11.2013 r.
Prowadząca: Anna Kulka
Grupa: 3,4-latki.
Metody pracy: podająca, aktywizująca, zabawowa.
Formy pracy: zbiorowa.
Środki dydaktyczne: CD z misiową muzyką, Pluszowe Misie, ilustracje Misiów, bajka Kubuś Puchatek, wiersz Cz. Janczarskiego, medale Misiów, kredki, słodycze.

Cele :
- zachęcanie do aktywności ruchowej.
- kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek;
- rozwijanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi;
-rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych;

Przebieg :
1.    Powitanie dzieci i misiów przyniesionych z domu.
2.    Wysłuchanie historii Pluszowych Misiów.
Kariera misia-zabawki rozpoczęła się w końcu XIX wieku. Pewna schorowana pani szyła różne pluszowe zabawki-zwierzątka. Jej siostrzeniec wpadł na pomysł, aby ulepszyć ich konstrukcję i założyć firmę produkującą takie zabawki. Pluszowe zwierzątka wystawiono na targach. Zainteresowały one Amerykanów i 3000 egzemplarzy wyeksportowano do Stanów Zjednoczonych. Tam zdobyły dużą popularność i wkrótce podobne misie zaczęły wytwarzać inne firmy zabawkarskie. Firma Steiffa, która zapoczątkowała produkcje misiów nadal istnieje i nadal zajmuje się produkcją pluszowych zabawek.
3.    Taniec z Misiami.
Dzieci wraz z swoimi pluszakami tańczą w rytm muzyki, po czym w trakcie następuje „Prezentacja Misiów”
4.    Jaki to Miś?
Rozwiązywanie zagadek o najsłynniejszych bajowych Misiach.
5.    Wyścigi Misiów.
Zawody sportowe z misiami. Która z drużyn najszybciej dobiegnie do mety.
6.    Jaka to bajka?
Rozwiązywanie zagadek słuchowych. Rozpoznawanie z jakiej bajki o Misiu pochodzi piosenka.
7.    Misiowa gimnastyka.
Dzieci wykonują ćwiczenia, które pokazuje nauczyciel:
- przysiady z misiami,
- „Miś na dole, miś na górze”- skłony z misiami,
- „Podaj misia” – przekładanie misiów z ręki lewej do prawej, pod nogą prawą, lewą itp.
-„ Misiowe podskoki”- skoki z misiami.
8.    „Co brakuje Misiowi?”- zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego „Naprawiamy misia”

Naprawimy misia
Kto misiowi urwał ucho
No kto pytam cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł biegnąc z górki
Może go dziobały kurki
Może Azor go tarmosił
urwał ucho nie przeprosił.
Igła, nitka rączek para
Naprawimy misia zaraz.
O już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba.
Rozmowa o szanowaniu zabawek.


Naprawianie Misia- uzupełnianie niekompletnego Misia.
9.    Taniec „Dwa Malutkie Misie”
Dwa malutkie misie – taniec w parze z misiem
Chcą zatańczyć dzisiaj.
Hopsa, hopsa – podskoki
Dana, dana – tupniecie nogami
Tańczą misie już od rana – obrót
Dwa malutkie misie tańczą z nami dziś - taniec w parze z misiem.
10.    Taniec „Jadą Misie”
Pociąg z misiami.
11.    Rozdanie medali do samodzielnego kolorowania przez dzieci.




Scenariusz zajęć

TEMAT ZAJĘĆ: Pluszowe kotki
PROWADZĄCA: Katarzyna Duszczyk
DATA: 6.II.14
CELE OPERACYJNE (dziecko powinno):
•    wiedzieć jak wygląda kot oraz wskazywać i nazywać poszczególne części jego ciała;
•    przeliczać w zakresie 2;
•    znać określenia: miękki, puszysty, miły w dotyku i potrafić je stosować;
•    doskonali zwinność i sprawność ruchową;
•    ćwiczy prawidłowy oddech.
METODY: słowna: rozmowa, objaśnienie, instruktaż;
           wzrokowa: pokaz;
           aktywizująca: zabawy ruchowe;
FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: różne przytulanki – kotki, w tym jedna wydająca dźwięk, ilustracja kota zakryta karteczkami, kłębek wełny.
GRUPA WIEKOWA: 3 latki.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.    Powitanie. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel wita się z przedszkolakami i podaje dziecku siedzącemu obok niego kłębek wełny z informacją, że ten, kto kłębek trzyma w rączkach uśmiecha się, mówi „dzień dobry”, chwyta za koniec nitki, a kłębek podaje dalej. Kiedy kłębek dotrze do ostatniego dziecka, maluchy muszą jak najprędzej zwinąć go, podając w przeciwnym kierunku.
2.    Nauczyciel pokazuje dzieciom znajdujący się na tablicy zakryty karteczkami obrazek. Informuje, że jest to portret zwierzątka. Następnie odkrywa coraz to inną karteczkę, a przedszkolaki zgadują, że jest to – kotek. Wspólne opisywanie wyglądu zwierzątka.
3.    „Niezwykły gość” - nauczyciel wyjmuje z kolorowego pudełka pluszowego kotka (zabawka, która wydaje dźwięki: miau-miau, mruczenie, picie mleka) i przedstawia dzieciom jako gościa – Filemonka, który chciał odwiedzić przedszkole. Przedszkolaki wraz z nauczycielem liczą, ile gość ma uszu, oczu, nosów, ogonów, główek, brzuszków, itp., a także określają, jaki jest w dotyku (miękki, puszysty, miły). Każde dziecko może przez chwilę przytulić kotka. Następnie zwierzątko wraca do swojego domku – kolorowego pudełka – żegna się z dziećmi.
4.    „Wyścig kotków” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci ustawione na jednej linii. Kiedy nauczyciel klaśnie w dłonie muszą dotrzeć do wyznaczonego miejsca.
5.    „Kotki i piesek” – zabawa z elementem biegu, zasady takie jak przy zabawie w berka.
6.    „Sprytne kotki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Kiedy nauczyciel gra na bębenku, dzieci kotki chodzą na piętach, natomiast kiedy gra na trójkącie chodzą na palcach.
7.    „Ptasie piórko” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci zdmuchują piórka z dłoni.



Pani Agnieszka z grupy „Muminki” korzystając z pięknej zimowej aury, postanowiła zorganizować aktywne zajęcia na śniegu. Jak widać na załączonych zdjęciach zabawa była świetna.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

Temat: Bezpieczne i radosne zabawy na śniegu.
Prowadząca: Agnieszka Rybacka
Data: 11.02.2014r.
Grupa wiekowa: 5 i 6 – latki (grupa Muminki)
Forma pracy: indywidualna, zespołowa, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: Płyta z nagraniem piosenki pt „Zimowe zabawy”; Płyta CD „Tropiciele”; plansza tematyczna, obrazki sytuacyjne, sanki.

Cele:
•    wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie
•    rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy na śniegu

         Cele szczegółowe:
         Dziecko:
•    poszerza wiadomości na temat zimy i zimowych zabaw,
•    zna zasady bezpiecznej zabawy,
•    potrafi wskazać miejsca, w których można bezpiecznie bawić się zimą
•    wie jak należy ubrać się odpowiednio do warunków atmosferycznych,
•    omawia ilustracje, potrafi określić charakterystyczne cechy zimy,
•    usprawnia motorykę rąk i nóg, wyzwala swobodną ekspresję ruchową,
•    uważnie słucha poleceń nauczycielki, współdziała w zespole

Przebieg:

1. Zabawa taneczna do piosenki:
                   „ Zimowe zabawy” sł. St. Karaszewski, muz. E. Witkowska

I. Przyszła rankiem zima biała,
Pola śniegiem zasypała.
Utocz śniegiem białe kule
I bałwana z nami ulep.

Ref. Bo zabawy zimowe
są radosne i zdrowe.
Zimnym śniegiem muskane
kwitną bazie rumiane.

II. Zamiast zerkać zza firanki,
wyjmij łyżwy, narty, sanki,
Mknij po lodzie i po śniegu
Białą zimę chwytaj w biegu!


2. Dokończ rymowanki:
•    Sypie śniegiem mrozem trzyma bo to groźna  ………..
•    Hej koledzy , koleżanki wybieramy się na ……………
•    Z górki pozjeżdżamy , na serio nie na żarty bo mamy nowe……
•    Buzia roześmiana, bo lepimy ze śniegu ………..

3. Rozmowa na podstawie planszy tematycznej: „Zabawy na śniegu”.
     - Jaką porę roku teraz mamy, po czym  możemy  to poznać?
     - Jak ubrane są dzieci na obrazku?
     - Co robią dzieci na ilustracji?
     - Jak nazywają się rzeczy, które dzieci wykorzystują do zabaw na śniegu?
     - W jaki sposób powinniśmy zachowywać się aby zabawa była bezpieczna?

4. Zabawa ruchowa „Łyżwiarze” - zadaniem dzieci jest naśladowanie ruchów jazdy figurowej na lodzie przy utworze na CD „Jazda na łyżwach”.

5.  Zabawa dydaktyczna „ Bezpiecznie – niebezpiecznie”.
Oglądanie  i omówienie obrazków przedstawiających sytuacje w których dzieci bawią się w sposób bezpieczny i  niebezpieczny. Praca w zespołach – podział obrazków na właściwe i niewłaściwe, wyszczególnienie miejsc do zabawy, wskazanie miejsc, w których zabawy są zabronione.
Zaproszenie dzieci do wspólnych zabaw na dworze.

6.  Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym:
    „Berek – stójka” - Dzieci stoją w rozsypce. Jedno dziecko wyznaczone na berka lepi kule średniej wielkości. Dzieci uciekają od berka, a na hasło: „Stój!” zatrzymują się
w miejscu. Wtedy berek celuje kulką w nogi najbliżej stojącego dziecka.
Kogo kula dotknie, ten staje się berkiem. Szybko lepi kulę i zabawa trwa dalej.
    „Wyścigi sanek” - dzieci dobierają się parami, jedno siedzi na sankach, drugie ciągnie sanki do wyznaczonego miejsca. Następnie zmiana ról.
    „Torowanie ścieżki na śniegu”– dzieci idą za nauczycielką, zataczając duże koło. Każde dziecko stąpa po jej śladach, starają się stawiać nogi z góry, aby nie zatrzeć śladów.
   „Taniec śnieżynek”– dzieci biegają w różnych kierunkach na wyznaczonym terenie.
Na hasło „śnieżynka” zatrzymują się w bezruchu.
    „Orzełek na śniegu” - odgniatanie  sylwetki na śniegu  w pozycji leżącej na plecach.
    „Marsz trapera” - dzieci maszerują po śniegu, wysoko podnoszą kolana tak, aby jak najłatwiej przedostać się przez śnieg.
    Dowolne zabawy na śniegu.





W marcu nieznośny wirus zdziesiątkował naszych przedszkolaków. Tylko najbardziej odporne na zarazki dzieci przychodziły do przedszkola. Właśnie dla tych dzielnych zuchów Panie postanowiły przygotować atrakcyjne zajęcia z okazji nadejścia wiosny. Pogoda pięknie dopisała, wiec bawiliśmy się na dworze. Gdy tylko wyszliśmy z przedszkola spotkaliśmy ropuchę wygrzewającą się na słonku. Żabce niezbyt podobała się gwarna gromada, więc postanowiła przenieść się w bardziej ustronne miejsce.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

Temat: Powitanie wiosny na sportowo
Prowadząca: Hanna Rogulska, Marta Filipczyk
Data: 21.III.14
Grupa wiekowa:  3- latki (Smerfy), 4 – latki (Gumisie),5 i 6 – latki (grupa Muminki)
Forma pracy: indywidualna, zespołowa, zbiorowa.

Cele:
- zapoznanie dzieci z tradycja pożegnania zimy i powitania wiosny,
- rozwijanie sprawności motorycznej i ruchowej u dzieci poprzez gry i zabawy ruchowe,
- zastosowanie wybranych elementów gimnastyki twórczej,
- kształtowanie poprawnej postawy podczas współzawodnictwa – radość z wygranej i przyjmowanie ewentualnej przegranej,

Środki dydaktyczne: Marzanna wykonana z kolorowej bibuły, przybory gimnastyczne: pachołki, chorągiewki, woreczki, koła, chusta animacyjna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1.Rozmowa z dziećmi na temat wiersza pt. „Wiosna” Grażyny Koba

Obudziła się wiosna tu i tam,
rozrzuciła kwiatki wszędzie nam.
Łąki kaczeńcami ozdobiła
a nad polami się zastanowiła.

Kiedy świat cały malowała
skowronka w polu ujrzała.
Piosenkę z nim zanuciła
i gniazdo w trawie uwiła.

W lesie zobaczyła kukułkę-
o ciepłych krajach porozmawiała.
Nawrzucała do kosza fiołków
i z powrotem na łąkę odleciała.

Tam spotkała bociana,
który klekotał już od rana:
-zbuduję na kominie gniazdo duże,
a potem odbędę długie podróże.

I kiedy tak wiosna sobie spacerowała
stara wierzba się nagle odezwała:
-Droga wiosno mam żal do ciebie,
o wszystkich pamiętałaś tylko.
O moich kotkach zapomniałaś!-


Pytania do wiersza:
- O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?
- Jakie ptaki zostały wymienione w wierszu?
- Jakie kwiaty zostały wymienione w wierszu?
- O czym rozmawiała wiosna z kukułką?
- O kim zapomniała wiosna?
2. Rozmowa z dziećmi o tematyce wiosennej:
-Jaką mamy porę roku?  -wiosnę
-Jaki mamy miesiąc?    -marzec
-Czy marzec jest miesiącem wiosennym czy zimowym? wiosennym
-Jak myślicie czym się charakteryzuje wiosna? np. zieleń, kwiaty, ptaki
-Jakie znacie kwiaty wiosenne?  np. krokus, żonkil, tulipan
-Jakie znacie ptaki, które powracają do nas z ciepłych krajów? np. bocian, sikorka, szpak

2. Opowiedzenie dzieciom o tradycjach związanych z pożegnaniem zimy. Pokazanie im Marzanny.

3. Wyjście na plac zabaw
•    Przejście wokół przedszkola z Marzanną – śpiewanie znanych piosenek o tematyce wiosennej.
•    Konkurencje sportowe:
- bieg slalomem wokół pachołków,
- rzucanie obręczami do celu,
- chodzenie po równoważni.

•    Zabawy integracyjne z chustą animacyjną.









<<   Październik   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

 
MAPA SERWISU
STATYSTYKA